처음 구매시 쇼바가 터진 상태이어서 빌스타인 투어링급(twin tube)로 교체하였습니다.
전륜: bilstein PNE-3119
후륜: bilstein BNE-2006
댐퍼자체가 승용에 비해 대략 15% 하드하다고는 하나 제가 느끼기에는 많이 물러보입니다.
특히 빌스타인 특유의 모노튜브의 착착 붙는 느낌보다는 좀 바운스가 심한 것 같습니다.
아무래도 승차감 위주의 트윈 튜브의 특성 같습니다.
일단 현재 정체모를 스프링 덕분에 자주 찍고 다니는 바람에 댐퍼가 정상적으로 유지되기 힘들것 같아
아이박 스프링을 주문하였습니다.
제품명: Eibach Pro-kit (2013-140)
주문처: www.eibach.co.kr
가격: 450,000원 + 퀵 12,000원
배송은 딱 일주일 걸렸습니다.
대략 앞에 3cm, 뒤에 2cm정도 내려갑니다만 현재도 low-down spring인데다 많이 내려가 있어서
오히려 올라갈 여지가 있을 것 같습니다. (사실 뒷바퀴는 거의 내려가 있습니다.)
다른 것도 알아봤지만 현재는 이것만 판매되고 있더군요...
[상자 외관 2013-140]
[상자내부 스프링들]
[30cm 자를 대 본 길이]
[측면 제품 정보]
[측면 제품 정보 자세히 - 품번: 2013-140]
* 참고자료 *
http://store.racinglab.com/bmw69318i318.html
The Eibach Pro-Kit is the perfect answer for most frequently-driven street cars. ItÆs our legendary spring system that dramatically improves both a vehicleÆs performance and appearance. The Eibach Pro-Kit lowers your carÆs center of gravity, reducing squat during acceleration, body roll in corners and excessive nose-dive under braking. When combined with Plus-1 or Plus-2 wheels and tires, the Eibach Pro-Kit is the finishing touch to a winning recipe for performance. Eibach Pro-Kit also reduces excessive fender-well clearance, making your car look just as hot as it performs. Every Eibach Pro-Kit is designed and tested by EibachÆs suspension engineers and performance driving professionals, to deliver aggressive good looks and high performance handling, without ever compromising safety or ride quality. By using our proprietary, progressive spring design, Eibach Pro-Kit provides the ultimate balance to take your passion for driving to a whole new level. |
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